Як відкрити приватну клініку

Багато успішних лікарів мріють почати свою приватну медичну практику, наприклад, відкрити приватний кабінет по своїй спеціальності. Однак відкрити приватну медичну клініку може будь-який підприємець і для цього необов’язково бути практикуючим лікарем або мати медичний диплом.

Кількість гравців на українському ринку приватної медицини зростає з кожним роком, оскільки медичний бізнес — один з найбільш високорентабельних. На думку експертів ринку медицини, найбільш вигідними напрямками в приватній медицині є гінекологія, стоматологія, косметологія та урологія.

Прогнозується, що в перспективі основними трендами ринку приватної медицини в Україні будуть наступні:

  • Лабораторна діагностика. З кожним роком зростає попит на якісну діагностику, проведену на високотехнологічному і сучасному обладнанні.
  • Розвиток нових методів хірургії. Зараз в приватній медицині затребувані клініки онкології та кардіології.
  • Медичний туризм — організація поїздок для отримання лікувальних, профілактичних, реабілітаційних послуг, як в межах країни, так і за кордоном. Цей сегмент знаходиться на стадії формування.

 

Що необхідно для відкриття приватної клініки?

 

В першу чергу:

  • визначитися з напрямком клініки — стоматологія, загальна медицина, психологія, гінекологія, лабораторна діагностика;
  • скласти бізнес-план клініки;
  • розробити маркетингову стратегію зростання — план із залучення й утримання пацієнтів;
  • підготувати початковий капітал.

Ми склали для вас покрокову інструкцію, яка допоможе зорієнтуватися в тому, що потрібно для відкриття своєї клініки.

 

РОЗТАШУВАННЯ І ПРИМІЩЕННЯ

Розташування клініки дуже важливе для її майбутнього успіху. Ідеальний варіант — локація в центрі міста, поруч з метро або з транспортними магістралями, в спальних районах. Підшукуючи місце, переконайтеся, що ваша клініка буде розташована в районі з відповідною репутацією для вашої цільової аудиторії. Наприклад, клієнти свідомо будуть оцінювати послуги клініки як дорогі, якщо вона розташована в дорогому районі міста.

 

Також, вибираючи місце розташування майбутнього медичного закладу, зверніть увагу на його оточення, оскільки воно також формує враження про клініку. Наприклад, автомайстерня поруч може зіпсувати образ вашого медзакладу, адже він в першу чергу повинен асоціюватися з чистотою. Подбайте про те, щоб вашу клініку можна було легко знайти — вибирайте місце, в якому клініку легко помітять.

Розташування поруч з іншими лікувальними закладами може бути плюсом і залучити пацієнтів, яким необхідна експертна думка ще одного фахівця. Однак якщо у вас загальна практика, наявність конкурентів не піде вам на користь.

Приміщення під клініку слід вибирати в залежності від кількості послуг, які вона буде надавати. Рекомендується підбирати приміщення на 20% більше ваших поточних вимог до площі. Коли ваша практика приверне пацієнтів, і ви вирішите відкрити ще один кабінет, вільна площа вам стане в нагоді, і якийсь час вам не потрібно буде шукати нове місце під більшу клініку. Пам’ятайте, що використовувати один кабінет для надання медичних послуг за різними функціональними напрямками заборонено.

 

 

 

Згідно з вимогами протипожежної служби і санепіднагляду, обов’язково необхідно зробити спеціальну вентиляцію, освітлення та особливий ремонт приміщення. Вимоги до приміщення медичної клініки та його ремонту можна дізнатися в документі СанПіН 5179-90 «Санітарні правила устрою, обладнання та експлуатації лікарень, пологових будинків та інших лікувальних стаціонарів».

При оформленні інтер’єру клініки подбайте про зручні дивани, невелику ігрову зону для дітей, якщо у вас буде вести прийом педіатр, журнали на столику, телебачення.

 

ОБЛАДНАННЯ

Найбільша витратна частина клініки — придбання медичного обладнання. Якщо ви орієнтуєтеся на надання якісних медичних послуг за західними стандартами, то і обладнання необхідно купувати відповідне, у світових виробників.

На початковому етапі рішенням може бути придбання б/у техніку або лізинг. Необхідно відразу передбачити, що поставки великої техніки з-за кордону можуть займати багато часу. Установка такого обладнання теж може відбуватися нешвидко, особливо, якщо немає ніякої фізичної можливості занести техніку в приміщення (габарити не дозволяють) і, наприклад, необхідно зносити частину стіни клініки.

 

 

ЛІЦЕНЗУВАННЯ МЕДИЧНОЇ ПРАКТИКИ

 

Установа, яка надає медичні послуги, обов’язково має отримати ліцензію на медичну практику — дозвільний документ, виданий МОЗ. Для отримання ліцензії клініка вже повинна мати підготовлене приміщення, перелік необхідного медичного обладнання та персонал з діючими сертифікатами. Дія ліцензії поширюється тільки на певну адресу.

При плануванні витрат слід враховувати факт простоювання готової клініки в період ліцензування.

 

Як отримати ліцензію?

Ось перелік документів для ліцензування приватної медичної клініки:

  • заява встановленого зразка;
  • висновок СЕС про відповідність приміщень, де будуть надаватися медичні послуги, санітарним нормам і правилам, встановленим в сфері охорони здоров’я;
  • документи, що підтверджують відповідність матеріально-технічної бази висунутим вимогам;
  • документи, що підтверджують відповідність нормативно-правової бази, необхідної для здійснення діяльності (статут, штатний розклад, перелік обладнання, правила перебування пацієнтів, правила і стандарти по сестринському догляду та маніпуляційних процедурах, миття та знезараження рук, алгоритм дій працівників при невідкладних станах, положення про систему контролю за якістю виконання робіт);
  • документи, що підтверджують кваліфікацію персоналу.

Для того, щоб правильно оформити всі документи, підготуватися до ліцензування і не отримати відмову, рекомендуємо звернутися до юриста з досвідом роботи в цій галузі.

 

Види медичної діяльності, що підлягають ліцензуванню

Види медичної діяльності, що підлягають ліцензуванню, містять таку медичну допомогу:

  • екстрену;
  • первинну;
  • вторинну (спеціалізовану);
  • третинну (високоспеціалізовану);
  • паліативну;
  • медичну реабілітацію.

Слід враховувати, що клініка має право надавати медичні послуги відповідно до заявлених у поданих документах лікарських і фармацевтичних спеціальностях, а також спеціальностях молодших спеціалістів.

У своїй медичній практиці клініка може використовувати виключно дозволені МОЗ України лікарські засоби, а також методи профілактики, діагностики, лікування і реабілітації.

 

ПЕРСОНАЛ

Для надання якісних медичних послуг вашим клієнтам працюйте з досвідченими фахівцями, звертайте увагу на наявність дипломів і сертифікатів, вчених ступенів, вищих медичних категорій, досвід роботи або стажування в іноземних клініках.

На ринку приватних медичних послуг широко поширене переманювання лікарів з однієї клініки в іншу, і це зрозуміло: часто пацієнти йдуть до певного лікаря, в якій клініці він би не працював. Кількість справжніх професіоналів обмежена.

 

МЕДИЧНА ІНФОРМАЦІЙНА СИСТЕМА

Для організації роботи приватної клініки — адміністраторів, медсестер, лікарів, фінансового відділу, а також роботи з клієнтами необхідна медична інформаційна система. Дані, зібрані в системі, дозволять вам як керівнику / власнику клініки стежити за розвитком бізнесу, його прибутковістю, рентабельністю тих чи інших напрямків, якістю роботи того чи іншого фахівця, приймати стратегічні рішення щодо подальшого розвитку клініки.

Для вибору медичної інформаційної системи подивіться, які рішення є на ринку програмного забезпечення для автоматизації клінік, складіть список з декількох рішень, направте запит виробнику про презентацію можливостей, співставте функціонал системи зі своїми цілями. Більш докладно про вибір медичної інформаційної системи читайте статтю «МЕДИЧНІ ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ: ЯК ВИБРАТИ СВОЮ».

 

МАРКЕТИНГ / ЗАЛУЧЕННЯ ПАЦІЄНТІВ

Якісні медичні послуги — один з факторів, який забезпечує залучення клієнтів в приватну медичну клініку. Однак на початковому етапі необхідно підготувати детальний маркетинговий план по просуванню клініки на ринку, щоб оповістити цільову аудиторію про себе. Подумайте, як ви можете використовувати Інтернет, соціальні мережі, медичні портали, а також офлайн можливості — зовнішню рекламу, вивіски, партнерство з іншими клініками та лабораторіями, профільні видання тощо.

 

Як залучити пацієнтів у медцентр чи клініку
Ринок приватної медицини - ось де не з чуток знають про конкуренцію та боротьбу за клієнта: з більш ніж 50000 приватних медичних центрів і клінік - 40% знаходяться в Києві. Щодня з'являються нові приватні кабінети та медичні центри, філії мережевих медичних клінік. Як їм вдається знаходити і утримувати своїх пацієнтів, забезпечувати роботою персонал, отримувати прибуток від вкладених інвестицій? Ми проаналізували досвід наших клієнтів - медичних центрів, інших приватних медичних закладів...

 

Поділитись...
Share on Facebook4Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on VK
Популярні статті: